czwartek, 10 lipca 2014

Jagodzianki

Pin It
Jest sezon na jagody, muszą być jagodzianki:)




Ostatnio zainspirowana muffinkami drożdżowymi z przeróżnymi nadzieniami wg pomysłu Doroty z Moich Wypieków (przepis), postanowiłam zrobić jagodzianki w formie muffinek. 

Składniki na ciasto drożdżowe, (12 muffinek):
  • 250g mąki pszennej
  • 7g suchych drożdży lub 15g świeżych
  • 125ml mleka
  • 2 żółtka
  • 50g cukru
  • 50g masła, roztopionego
  • cukier waniliowy (ja dałam domowy cukier waniliowy)
Suche drożdże wymieszać z mąką (ze świeżych zrobić najpierw rozczyn), dodać resztę składników i wyrobić, dodając pod koniec wyrabiania rozpuszczony tłuszcz. Ja wyrabiam robotem kuchennym. Ciasto włożyć do opruszonej mąką miski, przykryć czystą ściereczką i zostawić do wyrośnięcia (ok 1,5h)

Farsz jagodowy:
  • 200g jagód
  • 100g mielonego twarogu
  • 2 czubate łyżki cukru pudru
  • łyżeczka masła
  • łyżeczka  mąki ziemniaczanej
Wszystkie składniki oprócz jagód wymieszać na gładką masę, dorzucić jagody i delikatnie wymieszać.

Formę na muffinki wysmarować masłem i opruszyć mąką.

Wyrośnięte ciasto przełożyć na stolnicę, krótko wyrobić, podzielić na 12 równych części. Każdą część spłaszczyć i nałożyć pełną łyżeczkę farszu. Zlepić brzegi jak na bułeczkę i wypełnić tymi kulkami formę. Odstawić do wyrośnięcia. Piec w piekarniku w 180st.C ok 20 min.

Lukier:

  • szklanka cukru pudru
  • 2 łyżki wrzątku

Cukier wymieszać z wodą na gładko i jeszcze ciepłe jagodzianki lukrować.

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz