wtorek, 7 października 2014

Muffinki dyniowe z posypką i serem

Pin It


Ostatnio wzięłam się za dynię, gotuję pyszną zupę z imbirem, piekę dyniowe słodkości, Robię puree z dyni na zimę
Aktualnie delektuję się muffinami z twarogowym farszem i orzechowo-kokosową posypką. Zainspirowałam się przepisem bajaderki, lekko zmodyfikowałam. Muffinki są mięciutkie, bardzo smaczne, można nadziać czymś innym, np powidłami. Z przepisu wyszło mi 14 muffinek.



Składniki suche:
2,5 szkl mąki
1,5 łyżeczki cynamonu
1,5 łyżeczki zmielonego imbiru
szczypta zmielonej gałki muszkatołowej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli

Wszystkie suche składniki wymieszać w misce.

Składniki mokre:
2 jajka
1,5 szkl cukru
ok. 200ml przecieru z dyni
0,5 szkl oleju
łyżeczka ekstraktu z wanilii

Składniki mokre wymieszać w drugiej misce.

Nadzienie:
250g twarogu półtłustego
łyżka śmietany
1 jajko
2 łyżki cukru
1 łyżeczka cukru z wanilią

Składniki nadzienia zmiksować w malakserze.

Posypka:
0,5 szkl wiórków kokososowych
0,5 szkl orzechów ( ja dałam włoskie i migdały)
3 łyżki cukru
0,5 łyżeczki cynamonu

Składniki posypki rozdrobnić razem w malakserze.

Łączymy razem składniki suche i mokre, mieszamy łyżką. Nakładamy do papilotek do połowy wysokości. Nadzienie serowe wkładamy do rękawa cukierniczego i wyciskamy po porcji sera w środek każdej muffinki. Posypujemy obficie posypką i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 175st, pieczemy 22-25 minut, aż się zarumienią.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz