wtorek, 14 października 2014

Cynamonowy drożdżowy zawijaniec

Pin It

Dzisiaj przyszła ochotę na coś drożdżowego, powstała więc wielka drożdżówka, ślimak. Ciasto które wcześniej robiłam już w wersji cytrusowej, do odrywania, którą bardzo lubię. Jest bardzo delikatne, mięciutkie. Dzieci domagały się dokładek. Przepis zaczerpnęłam stąd.

Składniki: 
2 3/4 szkl mąki
1/4 szkl cukru
opakowanie drożdży instant (2 1/4 łyżeczki)
szczypta soli
1/3 szkl mleka
1/3 szkl wody
50g masła
1 duże jajko
łyżeczka ektraktu z wanilii

Posypka:
50 g miękkiego masła
1/4 szkl cukru
2 łyżeczki cynamonu

Lukier:
1 szkl cukru pudru
2 łyżki mleka

Masło podgrzać z mlekiem do rozpuszczenia. Resztę składników umieścić w misie, dodać lekko przestygnięte mleko z masłem i wyrabiać ręcznie lub robotem kuchennym aż ciasto będzie miękkie, elastyczne, nie będzie kleić się do ścianek miski ani do rąk. Odstawić do wyrośnięcia pod przykryciem w ciepłe miejsce.

W tym czasie wymieszać cukier i cynamon na posypkę. Gdy ciasto wyrośnie rozwałkować je. Posmarować miękkim masłem i posypać posypką. Następnie pociąć na paski o szerokości 3-4cm. Okrągłą formę o średnicy ok 25cm wysmarować masłem. Paski zwijać w jednego dużego zawijańca. Nie musimy tego robić bardzo ciasno. Odstawić do wyrośnięcia na ok godzinę. W tym czasie nagrzać piekarnik do 180st.C. Wyrośnięte ciasto wstawić do piekarnika i piec bez termoobiegu ok 30 minut. Wyjąć, po lekkim przestygnięciu przygotować lukier. Cukier puder wymieszać z mlekiem i łyżką utrzeć żeby nie było grudek. Polać naszą drożdżówkę.
Smacznego :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz